Pri vožnji z avtomatskim menjalnikom naj bi porabili okoli 10 – 15 odstotkov več goriva kot pri vožnji z ročnim menjalnikom. Če želite privarčevati, prestavljajte ročno.
Vožnja pri isti hitrosti, s prestavo prenizko, je veliko bolj potratna od vožnje v prestavi višje. Izkušeni vozniki znajo voziti po posluhu, drugi spremljajo vrtljaje motorja, sodobni avtomobili pa imajo tudi opozorilo, kdaj je treba prestaviti v višjo prestavo. Tudi vožnja po klancu navzdol v prostem teku ni najbolj varčna, saj sodobni motorji pri prostem teku porabijo več kot pa pri vožnji v prestavi.
Na cestah, kjer se vozite vsak dan, vožnjo prilagodite ovinkom in križiščem tam, kjer lahko predvidite obnašanje in reakcijo ostalih udeležencev v prometu. Nižja hitrost pomeni manjšo porabo, a pri tem morate upoštevati tudi zdravo kmečko pamet. To nikakor ne pomeni vožnjo po avtocesti z 80 km/h, raje se namesto 130 km/h peljite 120 km/h in uporabljajte tempomat, kjer je to mogoče. Dinamična in enakomerna vožnja brez nenehnih dodajanj plina in močnih zaviranj je najboljši recept za nižjo porabo.
S preprostim kalkulatorjem stroškov registracije, si okvirno ceno lahko izračunate kar sami.
Sistem start-stop ima pozitiven vpliv na porabo goriva zato ga ne izklapljajte. Njegov izklop je sicer mogoč, a ni prav smiseln, saj so motorji narejeni tako, da zmorejo brez težav prenesti številne izklope in zagone.
Zračni upor in teža avtomobila sta pomembna dejavnika večje porabe zato odstranite vso odvečno težo iz prtljažnika in snemite strešni kovček. Tudi vožnja z odprtimi okni pri višji hitrosti se odsvetuje, saj poveča upor in s tem posledično tudi porabo goriva.
Še kako prijetno je pozimi sesti v ogret avto, obenem pa je to zelo potratno in okolju neprijazno. Bolje je, da speljete takoj in prvih nekaj kilometrov vozite z manj vrtljaji saj samo optimalno ogret motor lahko dosega idealno porabo goriva.
Klimatska naprava in drugi porabniki kot so grelni elementi (npr. gretje volana, sedežev, stekel, ipd.) zahtevajo dodatno energijo, ki jo mora zagotoviti motor, ta pa za to potrebuje dodatno moč oziroma gorivo. Z uporabo klime se lahko poraba precej poveča, tudi za 5 do 10 odstotkov, posebno v avtomobilih, ki imajo ročno klimo. Samodejne so namreč energijsko učinkovitejše. Preudarno je treba ravnati tudi z grelnimi elementi. Zato, kadar določenih porabnikov res nujno ne potrebujete, jih izključite in prihranite.
Prilagodite pnevmatike letnemu času (npr. redna menjava zimski in letnih gum) in poskrbite za to, da bo tlak v njih vedno optimalen glede na priporočila proizvajalca.
Dobro in redno vzdrževan avtomobil, pri katerem se vse gladko vrti, drsi, pregiba in nima obrabljenih sklopov, bo v vožnji porabil manj energije.
Slišati je trapasto, pa vendar se veliko ljudi odloči na vožnjo z avtomobilom za do le nekaj sto metrov oddaljenega cilja. Razmislite, koliko tovrstnih poti opravite tudi sami in poskusite kdaj avto zamenjati s kolesom.
DELITE TA ČLANEK