AdBlue, ki ga slišimo omenjati v povezavi s sodobnimi dizelskimi motorji, je sicer zaščitno ime nemške zveze proizvajalcev vozil VDA, kjer gre za raztopino vode in sečnine. Takšna preprosta mešanica ali natančneje 32,5 % raztopina uree, je ključnega pomena, da lahko sodoben dizelski motor dandanes dosega izredno stroge okoljske standarde Euro 6.
Dejstvo je, da zmogljivejši motorji, posebno v večjih in težjih avtomobilih, ki zahtevajo zmogljiv dizelski motor, brez tega dodatka ne zmorejo dosegati zahtevnih norm vsebnosti izpušnih . To je predvsem zaradi nizkih vrednosti dušikovih oksidov (NOx), za katere velja, da so posebno škodljivi in celo rakotvorni.
Brez AdBlue-ja bi veliko novejših dizelskih avtomobilov, ki so trenutno naprodaj, proizvedlo preveč dušikovega oksida, kot ga dovoljujejo pravila Euro 6. Ta nestrupena tekočina, sestavljena večinoma iz vode in sečnine, se uporablja kot del selektivne katalitične redukcije.
AdBlue potrebujejo dizelski motorji, ki so zaradi vse večje težnje po čim manjših izpustih emisij CO₂ že nekaj časa na slabem glasu. Z dodajanjem AdBlue dizel motorji proizvedejo bistveno manj dušikovega oksida in tako zagotovijo Euro 6 standarde.
Izdelali smo preprost kalkulator vseh stroškov registracije, kjer si lahko okvirno ceno izračunate kar sami.
Zadostnost dodatka AdBlue v vašem vozilu je odvisna velikost rezervoarja vašega avtomobila, vašega osebnega sloga vožnje in porabe goriva avtomobila. Proizvajalci avtomobilov ocenjujejo, da dizelski avtomobili porabijo od litra do litra in pol dodatka na 1000 prevoženih kilometrov.
Načeloma bi moral rezervoar in količina dodatka zdržati obdobje med dvema obiskoma servisa, to je približno 15.000 kilometrov, če pa je poraba tekočine večja, vas bo na količino AdBlueja opozoril informacijski sistem vozila.
Le ta bo na ekranu izpisal, koliko kilometrov boste lahko še prevozil s takšno porabo, glede na količino tekočine v rezervoarju. Tudi če tekočine zmanjka, bo motor še deloval a ponovnega zagona ne bo več dovolil.
AdBlue ponovno napolnite prek posebnih točilnih naprav ali prek nakupa 5 oziroma 10 litrskih posod z omenjenim dodatkom. Pred nakupom AdBlue preverite ali je na njegovi nalepki oznaka ISO-22241, kar pomeni, da je tekočina ustrezna in ne bo poškodovala sistema SCR v vašem avtomobilu. Izbira napačne vrste dodatka lahko tudi razveljavi garancijo vašega avtomobila.
Dodatek AdBlue lahko lastniki vozila nalijete sami, lahko pa vam to uredijo v mehanični delavnici ob rednem servisu. V kolikor se boste odločili za dolitje dodatka AdBlue na bencinskem servisu, so tam nameščene posebne točilne naprave, ki se nahajajo ob točilnih mestih za dizelsko gorivo za tovorna vozila.
NASVET: Če je točilna ročka prevelika in ne gre v odprtino za točenje, zaprosite zaposlene na bencinskem servisu za poseben magnetni nastavek, ki ga nataknete na ročko točilne naprave in tako omogočite točenje.
Cene AdBlue dodatka se razlikujejo med posameznimi prodajnimi mesti. V večini primerov boste na bencinskih črpalkah 5-litrsko plastenko kupili za približno 15 evrov medtem ko na spletu, je cena nekoliko nižja in se giblje okoli 12 evrov.
Dolivanje na črpalkah ali med servisom je veliko dražje, zato vam priporočamo, da avtomobil z dodatkom napolnite sami, kadarkoli lahko saj je samo polnjenje zelo enostavno. V veliki večini avtomobilov se dovodna cev nahaja pod pokrovom za dolivanje dizelskega goriva.
Tako, kot gorivo, je potrebno tudi AdBlue dolivati. Njegova poraba znaša približno 5 % porabe goriva, kar je 1 do 1,5 litra na 1000 prevoženih kilometrov. Seveda pa je vse odvisno od načina vožnje in obremenitve motorja. In ko sistem zazna pomanjkanje, to najprej dovolj hitro sporoči vozniku preko informacijskega sistema.
DELITE TA ČLANEK